Welkom op de pagina van groep 5 b

​​ Dat jullie maar "mooi" verder mogen groeien en bloeien.
 In alle vormen, maten, geuren en kleuren.

Welkom in groep 5B!
Meester Meep & Meester Sam

Lieve nieuwe jongens en meisjes en u ouders/verzorgers (en andere belangstellenden) van groep 5B,

Wat leuk dat jullie onze eigen pagina gevonden hebben. En wat fijn dat jullie bij ons in groep 5B zitten. Wisten jullie dat dit van meester Meep het 9e jaar op de Fabritiusschool is en zijn 4e jaar in groep 5 en zijn 44e jaar als meester?! Daarnaast is meester Meep ook opa van 5 kleinkinderen (Eva gr. 6, Finn gr. 5, Amy gr. 3; Dirk gr. 1 en Julia psz) :).

Ook is meester Sam (en juf Esmée) aanwezig in de groep. Meester Sam is bijna afgestudeerd als Onderwijs Assistent en gaat daarna door met de PABO-opleiding om zelfstandig meester te worden. Hij is bij
ons op maandag, dinsdag en woensdag bij ons in de groep (juf Esmée is al afgestudeerd als Onderwijs Assistent en is op de donderdag ochtend bij ons in de groep). Dit betekent dat er zo goed als elke dag extra handen aanwezig zijn in de klas. Is dat nou niet fijn?

In groep 5 doe je met Rekenen sommen t/m 1000 en krijg je deeltafels (Getal & Ruimte Junior). Nieuw zijn de vakken Studievaardigheden (Blits),
Geschiedenis (Brandaan), Aardrijkskunde (Meander) en Natuur & Techniek (Maakkunde, Naut). En natuurlijk doen wij ook aan (technisch en begrijpend) Lezen (Atlantis), Taal (Taal op Maat) en Spelling (Spelling op Maat). Én jullie gaan op het Chromebook een eigen Werkstuk maken (en wie weet doe je ook nog een Spreekbeurt en een Boekbespreking en misschien schrijf je ook nog een Verhaal) :).

Wat is er zo leuk in groep 5B?

* Jeugdochtendjournaal.
* Werkstukken (en Spreekbeurten en Verhalen) maken op het Chromebook.

* Goed met elkaar omgaan.
* Nieuwe dingen leren en chill-momenten creëren.

* Op de vrijdagmiddag is er vaak lekker nog tijd om vrij te kunnen kiezen of we houden een        5B Got Talent Middag.
* Allemaal leuke kinderen, want dat zijn JULLIE! ;)

WE MAKEN ER MET Z'N ALLEN EEN TOF EN TOP SCHOOLJAAR 2022-2023 VAN! :)

Via onze groepspagina blijven jullie en u ook op de hoogte van de komende en gedane activiteiten van en in onze groep 5B.
En vergeet ook niet om af en toe een kijkje te nemen in onze eigen digitale klas mét Meet-functie via Google Classroom én bij MijnWeektaak.com voor je dagelijkse leerwerk!

Allebei te vinden via ZuluConnect:

Hier kun je al het werk vinden wat je moet (= weektaak leerwerk) en kàn (= keuzewerk) doen.

Agenda:
*wo.      19 juli: ALLEMAAL EEN TASJE, GROTE OPRUIM- EN SCHOONMAAKDAG!
                        AFSCHEID VAN MEESTER SAM.
                        BEDANKJE KLASSE(N)OUDERS.

*do.      20 jul.: 10:45 - 11:30: Wenuurtje met en in je nieuwe groep/klas!
                                               SPELLETJE MEE, SPELLETJESMIDDAG.

*vr.       21 jul.: Is al je werk af?
                        Opruimen: Alles opgeruimd, schoon en leeg?
                        5B Got Talent!
                        Vieren verjaardag Ivar (vr. 11 aug.).

11:00 - 12:00: Àl ons meubilair naar de speelzaal brengen!

12:00 t/m zo. 03 sept.: Zomervakantie.

*ma.     04 sept.: Start schooljaar 2023-2024!

Spelling op maat 2e editie 5b Werkboek
Voor Spelling in groep 5 wordt van de kinderen verwacht dat ze de spellingafspraken van groep 5 kunnen toepassen. Hieronder volgen (doorklikken!) de spellingafspraken zoals onze methode 'Spelling op maat' ze hanteert in groep 5. Staat het blok schuin, dan betekent dat, dat we daar dan in de klas mee bezig zijn!

woordpakket Blok 1.pdf     Controle dictee op do.  22 sep.
woordpakket Blok 2.pdf     Controle dictee op do.  03 nov.
woordpakket Blok 3.pdf
Controle dictee op do.  24 nov.
woordpakket Blok 4.pdf
Controle dictee op do.  22 dec.
woordpakket Blok 5.pdf
Controle dictee op do.  16 feb.
woordpakket Blok 6.pdf   Controle dictee op do.  30 mrt.
woordpakket Blok 7.pdf
Controle dictee op di.   16 mei
woordpakket Blok 8.pdf
Controle dictee op di.   13 jun.

Op Rekengebied in groep 5 wordt van de kinderen verwacht dat ze de vrienden van 10, 100 en 1000 (hartensommen), de sommen t/m 20 en de tafels van 1 t/m 12 geautomatiseerd hebben (= snel uit het hoofd kunnen antwoorden!), dat ze sommen t/m 100 en 1000 (+ én -!) kunnen uitrekenen, dat ze zowel analoog als digitaal kunnen klokkijken en dat ze afweten van maten bij meten, wegen en inhoud (mm - cm - dm - m - dam - hm - km // mg - cg - dg - g - dag - hg - kg // ml - cl - dl - l - dal - hl - kl).

Algemene informatie over groep 5B:

In het volgende verslag en de volgende powerpoint presentatie is algemene informatie over groep 5B te vinden en zijn de zaken voor groep 5B gedurende het schooljaar door terug te vinden:

Informatie groep 5b.pdf                                        PowerPoint informatie groep 5b.pptx

Rots en Water.pdf
Inhoud en reflectieopdrachten

Voor leuke, interessante en vooral leerzame links, surf naar:
https://meestermeepvoorgroep5kids.yurls.net/nl/page/630558   profile-image
En net als in de SIRE-campagne "DOE'S LIEF!", doen wij lief en aardig tegen elkaar ;)

Nieuws uit de groep

Groep 5b

Sorteren op:
TitelDatumPopulariteitActiefReacties

Er zijn geen items gevonden.