Welkom op de pagina van groep 4 b

Nieuws uit de groep

De laatste weken van het jaar

08 december 2020
Wat vliegt de tijd voorbij!
Zo waren we nog in de ban van Sinterklaas en zo zijn we al een flink eind op weg naar de kerstvakantie.

De sinterklaasviering op 4 december was een geslaagde dag . Wat waren we blij dat Sint ons samen met Piet Trappedoelie toch met een bezoek kon verblijden.
We hebben samen gezellig gezongen, sinterklaas verhalen geschreven, pietengym gedaan en met de hele klas bingo gespeeld. En natuurlijk heerlijk van de pepernoten en ander lekkers gesnoept.
Aan het einde van de middag mochten wij Sinterklaas ontvangen in de speelzaal. Daar hebben een paar kinderen kunstjes gedaan, een kaartentruc laten zien en een dansje opgevoerd voor de Sint.
Sint was geheel coronaproof want handen schudden werd staf schudden!
Met de hele klas hebben we als einde het lied “pepernoot, taai-taai, chocola" gezongen.
Een mooie afsluiting van een gezellige dag!

Toen de kinderen  afgelopen maandag op school kwamen was het net alsof Sint nooit geweest was. De klas en gangen waren al weer omgetoverd in gezellige kerstsfeer.  Op naar het kerstontbijt woensdag 1 december!

Maar natuurlijk wordt er niet alleen feest gevierd. We werken ook die laatste maand van het jaar hard door. We hebben spelling tot blok 5 al uit. We zijn nu bezig met het herhalen van de afspraken die nog lastig zijn. De spellingwoorden kunt u ook op deze groepspagina terug vinden onder het kopje spelling

Met rekenen maken we onder andere  sommen tot 100 op de getallenlijn. Waarbij we ook veel oefenen met het automatiseren van de sommen tot 20 en de tafels van 1, 2 , 5 en 10.
Het is belangrijk dat de kinderen deze sommen en stappen goed geautomatiseerd hebben zodat ze ook de sommen over de 100 kunnen maken. Dit zullen we dan ook nog vaak oefenen. Misschien kunt u uw kind daar thuis ook nog wel een handje bij helpen.

Op naar het einde van het jaar!

Media
  • sintkerst-002