Welkom op de pagina van groep 4 b

Nieuws uit de groep

Wat hebben we de afgelopen tijd gedaan?

30 maart 2021

Wat vliegt de tijd voorbij!  Zo zitten we nog achter de computer thuis onderwijs te geven, dan gaan we sleetje rijden met een halve klas als alternatieve gymles en als ik dit berichtje typ gaan we alweer richting de paasdagen en geeft de weerapp aan dat het boven de 20 graden gaat worden. Afwisseling genoeg zou je zo zeggen.

Afwisseling hebben we ook in de klas nodig. Naast de vaste vakken als rekenen, taal, spelling, schrijven en (begrijpend) lezen zijn we ook met andere dingen bezig.

Zo zijn we 2 weken terug met wattenstaafjes aan de slag gegaan. Nee, niet omdat onze oren zo vies waren, maar om dotpainting toe te passen(schilderen in stippen, traditionele teken- en schildertechniek van de Australische Aboriginals). We hebben onze handen overgetrokken en het blad verder ingevuld met gekleurde stippen verf. Aan de wand hangt nu een kleurrijke handen collage. Sommige kinderen konden hier geen genoeg van krijgen en zijn nu ook elk vrij momentje kleurplaten aan het inkleuren met stipjes.

Helaas mogen we nog steeds maar met halve klassen gymmen. Wat doe je dan met zo’n andere helft? Misschien heeft u al gehoord of hebben we u zelfs al gestoord tijdens een call (ecxuse daar dan voor) maar in onze gymtijd zijn we door de buurt aan het wandelen. Wat een enthousiasme van de kinderen om dan hun eigen huis te mogen laten zien. En ongemerkt lopen ze dan heel wat metertjes af, zonder te zeuren ;-)

Dan mochten we ook nog met zijn allen in de tuin van Mick komen spelen en met de konijnen knuffelen.Mooie alternatieve gymlessen op deze manier. En als het niet zo mooi weer is gaan de voetjes gewoon van de vloer met Just Dance. Gelukkig hangen er geen camera’s want de juf doet ook lekker mee!

De afgelopen week zijn we verder druk bezig geweest met Maakwerk techniek. Dit keer in het teken van magneten. Iedereen heeft zijn eigen magneetspel ontworpen en daarna gemaakt in de meegenomen schoenendozen, met spelregels en al. Wat zijn de kinderen hier lekker mee bezig geweest. Jammer dat u niet kan zien wat een fijne sfeer er dan in de groep is.

De techniekweek is inmiddels weer afgesloten. Deze week staat in het teken van pasen.

Op naar een gezellig paasontbijt donderdag!

• 20210326_134740
  • 20210326_132136