Welkom op de pagina van groep 4 b

Nieuws uit de groep

Hard werken!

17 september 2021

Weer even een berichtje over het reilen en zeilen in groep 4b!

Dat er hard gewerkt wordt in groep 4 heeft iedereen inmiddels wel door.

Zo zijn we elke dag wel bezig met rekenen, spelling, taal, schrijven en lezen.

Bij de spelling hebben we vandaag een kort filmpje gezien over de wolf. Wat heeft dat met spelling te maken?

Bij wolf hoor je een tussen “u” die je niet schrijft. Net zoals in melk, welp en werk.

De spellingregel komt in de klas te hangen. Soms hangen we er ook een wit papier bij. Woorden die we tegenkomen en bij die regel horen, schrijven we op het papier.

Bij het rekenen zijn we druk bezig met het automatiseren tot 20. We splitsen getallen, tellen geld en rekenen sommen op de getallenlijn uit. ( 8+4= 8+2=10+2=12)

Verschillende kinderen hebben zelfs een boekje met splitshuisjes meegenomen om thuis ook nog eens extra te oefenen.

De eerste workshop is deze week ook geweest. We hebben samen les 1 nog eens doorgenomen en aan de opdrachten gewerkt. Hoe sta je sterk? Wat vind je belangrijk? Wat wil je leren? En hoe geef ik mijn grens aan?

Thuis mogen ze de opdrachten verder afmaken en dan kan de map maandag weer mee naar school.

Inmiddels is de klas ook weer wat verder opgevrolijkt met kleurige, fladderende “troostvogels”.

U ziet, er wordt op verschillende manieren hard gewerkt in groep 4!

Het schoolreisje van aanstaande dinsdag hebben ze dan ook dik verdiend!

Fijn weekend allemaal.

• hert